torsdag 31 augusti 2017

Gotland och workshop.

Nu har pennan fått vila ett bra tag så nu är det dags att i alla fall skriva någonting.
För länge sen fick vi en inbjudan att besöka Gotland och en trädgårdsbekant. Äntligen kom vi till skott och bokade resan. Vi var där den 21-23 augusti.
Det blev en väldigt lyckad resa och vi fick besöka några intressanta trädgårdar och deras ägare.
Första dagen besökte vi Visby botaniska och gick där några timmar. Sen åkte vi till Krusmyntagården  och inhandlade några spännande kryddor. Följande bilder är från Visby.







 Jag älskar såna här blomsterängar, skulle jag ha plats skulle jag göra en sån. Dom är helt underbara.

 Gillar ,man tagetes så kan man göra en sån här rabatt, väldigt iögonfallande.
 Och det här är en bild från en av trädgårdarna vi besökte.
 Sen har vi haft en workshop för STA Södermanland. Vi blev 10 personer totalt och vi kom underfund med att man inte kan vara flera.Det var en jätterolig tillställning. Jag + B + två andra skulle försöka lära ut lite om cementgjutning till några som inte hade provat på  i någon större utsträckning. Alla hade med sig lite av varje , olika formar, blad, trasor och annat som man kan använda.

 Här är det full fart med att blanda cement, en lösare för att gjut av olika tyg.
 Och förstås hade vi en välbehövlig fikapaus i det vackra vädret.
 Här är några av alstren upphängda för att cementen ska brinna och bli hållbar.
Det var roligt att göra någonting tillsammans med andra.
Nu hinner jag inte skriva på minst en vecka men sen ska jag försöka vara lite mer aktivt.

8 kommentarer:

  1. Fina bilder från Gotland! Kul att besöka olika trädgårdar, ingen brukar vara lik den andra:)
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Verkar ha varit en variationsrik resa. Jag gjuter också i betong. Älskar det materialet och man kan göra mycket fint till trädgården.
    //Helene

    SvaraRadera
  3. Hej Carita!
    Vackra trädgårdar du besökt. Har tänkt så länge att prova på att gjuta i betong, men det har inte blivit av, ser så kul ut.
    Trevlig helg /Marika

    SvaraRadera
  4. Just i kväll har jag suttit och surfat runt för att få lite nya idéer om betonggjutning. Förr gjorde jag mycket i betong men under tiden trädgårdens rabatter tagit tid så har det inte blivit mycket annat än trampplattor. Men nu så är det dags igen :D

    Härligt med Gotland :D

    Kram

    SvaraRadera
  5. Underbara Gotland dit var jag för ett antal år sedan och besökte även botaniska, det blir en resa dit igen inom några år.Även jag har gjutit en del men det är säkert roligt att göra det tillsammans med andra då kanske det dyker upp nya objekt att gjuta.Ni verkar även ha besökt fin trädgårdar.Ha det bra/Margareta

    SvaraRadera
  6. good topic thanks for post for sharing on website ..
    ก็อตซิลล่า 2015

    SvaraRadera
  7. Takk for rundturen i botanisk hage i Visby, og fra turen på Gotland .
    Vi har en drøm om å ta en tur til Gotland, kanskje om et par tre år... slik at det ikke bare blir med drømmen.
    Det blir nok ikke noe cementstøping på oss, men Lars ble nok ganske inspirert av fuglene til Bertel :-)
    Ha en fin uke/Eirin

    SvaraRadera
  8. Very nice post really ! I apperciate your blog Thanks for sharing,keep sharing more blogs.

    ดูหนัง

    SvaraRadera