fredag 18 november 2016

Blommig Fredag- att minnas

Jag kommer ihåg en hel del av det som hänt i mitt liv tidigare men hur vädret har varit och hur trädgården har utvecklats är svårare att komma ihåg. Då är det helt ovärderligt att ha bilder att gå tillbaka till. Jag vet ju ungefär vad vi ha gjort i trädgården under åren men jag har inte riktigt någon tydlig bild av allt ändå. och tidsmässigt har jag ingen koll på förändringarna. Tiden går egentligen så fort att ett par år plötsligt har blivit till tio.
 Jag försöker ta bilder från ungefär  samma ställen nu och då, då ser man förändringarna, dom man har glömt. Den övre är tagen i juni 2012 och den nedre i augusti i år 2016. Jag vet inte om jag tycker förändringen är till det bättre men jag var tvungen att rensa ur och klippa ner för allt hade ju vuxit sig för stort.
 Att våren kan se ut så här kommer jag ihåg men det behövs en bild för att jag skall se det framför mig

 Ofta ser det ju ut så här innan blommorna kommit
 för att sen bli en matta av färger.
När duvorna kommer är våren på väg.

Sen plötsligt i april kan det se ut så här, men det har jag glömt och förträngt för länge sedan. Carita
Flera härliga minnen kan du se på Bland rosor och bladlöss och alla andra.

13 kommentarer:

  1. Visst är det tur att vi har bilder som bevis för det är inte lätt att komma i håg hur det såg ut.Bilderna på Er fina trädgård säger ju en hel del om hur fint det är under våren bland annat och att vintern gör sig påmind när man har vårkänslor, men våren är ju en nyckfull årstid och ändå helt underbar.Ha det gott/Margareta
    Ha det gott/Margareta

    SvaraRadera
  2. Visst är bloggen ett bra sätt att hjälpa till med minnet. Före och efter bilder är perfekt, då ser man förvandlingen. Fina bilder från din trädgård.
    Trevlig helg/Marika

    SvaraRadera
  3. Vad skulle man göra om man inte hade bilder.Kanske på släkt och vänner och så på trädgården.Alla bilder är värdefulla.
    Ha en skön helg.

    SvaraRadera
  4. Ja trädgårdsbloggen och trädgårdsbilderna blir som en slags dagbok över vad som skett i livet och i trädgården. Er trädgård ser jättefin ut. Vackra foon.

    SvaraRadera
  5. Du har det så otroligt vackert runt ditt växthus, precis så jag drömmer om att vilja ha det! Trevlig helg!

    SvaraRadera
  6. Fint att läsa ditt resonemang. Håller med.
    Tyvärr lyckades jag radera din kommentar hos mig, istället för att publicera det. Förlåt.
    Trevlig helg
    Anette

    SvaraRadera
  7. Jag tyckte 2016 bilden var ett lyft. Men jag gillar uppstammat vintergrönt och tydliga karaktärer. Det gör busken och stenarna i förgrunden. Sen blir växthuset något nästan fördolt och spännande i bakgrunden. Men visst är det härligt att vi är och tänker olika.

    Ha en fin helg! Carina

    SvaraRadera
  8. Lurt å ta bilder fra samme plassen - at jeg aldri kan huske det!

    SvaraRadera
  9. Förändringarna på bild är ett bra stöd för minnet. Nog ser det fint ut på både före och efter bilden men jag gillar ändå bilden som är tagen efter bättre. Det blev så snyggt!

    SvaraRadera
  10. Det är trevligt med före och efterbilder. Oftast tror jag att det blir till det bättre med tiden.
    Precis som du skriver så är det svårt att minnas känslan av våren om man inte ser bilder.
    Så vilken tur att de finns :D

    Ha en skön söndag Carita!

    //Veronica

    SvaraRadera
  11. Härligt med före och efter bilder. Jag brukar tänka att jag skall fota när jag har börjat med något men ibland så blir det inget av.

    Ha det gott

    SvaraRadera
  12. Tur att det finns kamera:)) Fina bilder på före och efter. Gillar de båda.
    Ha en fin vecka!

    SvaraRadera
  13. Vilka härliga minnen du bjuder på.
    Ja, det är tur att man fotograferar ofta i trädgården så man ser förändringar och tillväxt som sker.
    Gillar före och efterbilder.

    Önskar er båda en fin dag!

    SvaraRadera