söndag 24 april 2016

April, april

du dumma sill, jag kan lura dig vart jag vill. Ja nog blir man lurad alltid, man tror att våren är på gång och så plötsligt är vi tillbaka till istiden. Visserligen har det varit kyligt och en isande vind  men jag tänkte nog att den skulle ge sig snart. Men inte, för en stund sedan började ett lätt snöfall med några små flingor men som efter ett tag urartade till ett riktigt snöfall med nästan hagel, så nu ser det ut så här. Fy sjutton, vad ska man säga om det, bara att gömma sig inomhus ett tag till. 





Nu har det slutat snöa igen, varade ungefär en kvart. Så onödigt. Ha en fin söndag, Carita

10 kommentarer:

  1. Någon snö har vi inte fått, men det är isande kallt beroende på att det drar hela tiden. En sån där genomträngande vind som man inte kan skydda sig emot - den går rätt igenom kläderna vad man än har på sig. Och ska man räfsa rabatter, vilket jag fortfarande håller på med, så blir man svettig och då frysa är inte bra. Nej, jag ska hålla mig inne idag.....fast vi har varit nere vid kusten och tagit en 3-minuters prommis med Santos. Det var inte skönt!
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  2. April är inget att lita på men snart så skall väl vårvärmen ändå segra, det gör den alltid. Vi hade ett ordentligt snöfall i går kväll och vitt på marken i morse och nu skall det bli några kalla nätter. Får se hur det går...

    SvaraRadera
  3. April är en månad då man inte får lita på någonting när det gäller vädret,det är inte kul när man har en hel del som slagit ut i blom om det då blir förstört.Nu ber vi en bön till kung vinter att han ska dra sig tillbaka och släppa fram sommaren som nu står på tur.Ha det gott/Margareta

    SvaraRadera
  4. Det är verkligen ett märkligt väder! Detta är verkligen aprilväder... På riktigt!

    I dag har det inte blivit nån trädgård alls för mig men inne i Vinterträdgården var det varmt och skönt och en himla massa frön kom ner i jorden :D

    Vi håller tummarna att det blir bättre väder nästa helg!

    //Veronica

    SvaraRadera
  5. Vi slapp snön i helgen, men haglat har det gjort flera gånger. Undrar vad grannarna tänkte idag när vi var ute hela familjen i ovädret och planterade buskar och träd......lite tokigt kändes det allt, men nu är allt i jorden och det känns bra!
    Hoppas vi får lite varmare väder nu snart, jag är less på att behöva ha långkalsonger, täckjacka och mössa när jag är i trädgården!
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Jag gillar påpekandet om "Nu har det slutat snöa igen, varade ungefär en kvart. Så onödigt".
    Tänk om vädret anpassade sig efter vad vi tycker är nödvändigt! haha

    SvaraRadera
  7. Ja jösses så onödigt. Man kan bara hålla tummarna för att alla växter klarar väderväxlingarna. Önskar er allt gott!

    SvaraRadera
  8. Usch ja! Det värsta är att det blir så rackarns kallt om fingrarna att hålla på därute...

    SvaraRadera
  9. Nu kan det bara bli varmare och bättre väder.
    Hoppas vi.
    Ha det fint /Marika

    SvaraRadera
  10. Javisst var det onödigt med snön som föll. Men nu är det sol igen och det ser lite hoppfullare ut på väderfronten. Vi ska ju sjunga in våren ikväll så då måste det ju bli lite vår också. Fick STA:s program och såg att växtmarknaden på Torekällberget är den 15;e. Den missar jag aldrig. Kanske ses vi där för jag antar att ni är där?

    Ha en bra valborgshelg!
    /Anita

    SvaraRadera