lördag 21 november 2015

Blommig Fredag- Runda former.

Idag vaknade jag upp till en solig men krispig morgon. Vi hade -3 i morse och nu strålar solen från en klarblå himmel. Dammråttorna smyger längs golvet och jag låtsas inte se dom.
Jag har haft lite svår att hitta dom runda former jag ville men efter mycket letade har jag kommit fram till det här.
Med det här runda ämnet blev det lite av varje. Dom här bilderna tog jag i Tyskland när vi var där på ett evenemang  för ett par år sedan. Runda men ändå inte runda. Där fanns jätterabatter med dahlior så något namn har jag inte på dom.
 Den här bilden är från förra året i januari. Ulliga runda former kan det bli när vi får snö.
Och så kan man ju ha såna här runda former som ändå är platt på något vis. Från trädgårdsmässan .
en annan sorts oval rund form, eller?
och en helt rund form

Tittar man noga så finns här några olika runda former. 
Flera runda former kan ni hitta på Bland rosor och bladlöss



11 kommentarer:

  1. Många fina runda former, Dahliorna är vackra, stenarna från mässan ser lockande ut, jag lade nog inte märke till dem, måste ha tittat uppåt mot trädtoppen.
    Här är det sol och fint.
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  2. Du hittade många fina runda former. Tack för att du kikade in hos mig :)

    SvaraRadera
  3. Jag häpnar varje gång när jag ser sådär perfekt runda dahliablommor, de ser nästan onaturligt kompakta ut. Alium är lite busigare. Hyllan du visar är jättehäftig.
    Ha en bra helg
    Marta

    SvaraRadera
  4. Du har hittat en hel del fint i ämnet runda former man har oftast en hel del runt omkring sig och det behöver inte alltid vara blommor som du har visat oss med ditt inlägg.Ha en bra dag/Margareta

    SvaraRadera
  5. En hel del runda former hittade du, men av allt är det ändå alliumbollen jag gillar bäst. Ofta frösår den sig och masseffekten med många bollar tillsammans är underbar.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  6. Det finns mer runda former i trädgården än man anar. Spännande bilder du bjuder på!
    Ha en skön helg!
    Titti

    SvaraRadera
  7. Många härligt inspirerande bilder på runda former.

    Trevlig Helg

    SvaraRadera
  8. Tack för kommentaren. Jo vi är nöjda med vår lilla uteplats. Klarbärets blogg. Klarbär är trevligt och det hade jag även med som perfekt runt.
    Här var det mycket med rundade former. Kul med snön som "avrundar" kanterna. / Britt

    SvaraRadera
  9. Det ble jo mange runde former her også!

    SvaraRadera
  10. Fina variationer på dahlia collaget! Tänk att jag helt glömde bort bolltisteln...haha...
    Ha en fin söndag!

    SvaraRadera
  11. Mycket runt och fint! Det är svårt att välja bilder ibland. Jag har då tendensen att ta till för många....
    Ha det gott i veckan
    Milla

    SvaraRadera