fredag 24 oktober 2014

Blommig fredag- sommarens vackraste

Ja det var inte det lättaste ämnet att hantera. Jag skulle kunna lägga in nästan alla bilder från trädgården för det är svårt att välja vilken av sommarens alla blommor som är vackrast. Det finns ju mycket annat än blommor och växter som också är vackert men den här gången blir det enbart blomsterprakt från högsommartiden. Jag längtar redan till nästa sommar när jag ser bilderna  och man glömmer fort hur fint det var då. Men tittar man tillbaka så inser man hur roligt det är med våra årstider. Ha en fin höstweekend. Carita
Paeonia Festiva Maxima

Paeonia  Inspecteur Lavergne

Geranium Summer Skies, en riktig favoritblomma

Har tyvärr inget namn på den men fin är den

Den här kameleont-kullen gillar jag mycket, ändrar färg under sommarens gång.

Finaste irisen, Iris latifolia Isabella


Paeonia Coral Sunset, en favoritpion, ändrar färg från laxrosa till gräddvit

8 kommentarer:

  1. Det är ju så vacker överallt och året runt hös er så jag förstår att det är svårt att välja. Blir alldeles varm i hjärtat av fyllda Geranium Summer Skies och ljuvliga Paeonia Coral Sunset. Visst är det gott med årstider och att ha något att längta efter även om vår bästa tid är NU.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Fina Pioner och Summer Skies är ju en liten juvel.Härligt med många olika Pioner .
    Kram.

    SvaraRadera
  3. Visst är det svårt att välja ut en bästis. Och ska jag vara ärlig så är det just helheten som tilltalar mig, många olika och variation.
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  4. De er såååå vakre alle sammen, ett godt valg selv om en kunne helt sikkert hatt med 10-20 til.
    Dine Pioner er helt utrolig vakre, god helg til dere fra meg.

    SvaraRadera
  5. Summer Skies är nog även min favorit bland nävorna. Synd att blommorna blir bruna när de vissnar men, men, vem/vilka har allt?
    Trevlig helg
    Birgitta

    SvaraRadera
  6. Underbart vackert! Inte kan man välja bara en, det går ju inte! Men Summer Skies och Isabella blir nog mina favoriter i alla fall. Ha en trevlig helg/ Kram Titti

    SvaraRadera
  7. Det är nästan så man inte orkar att titta på alla vackra sommarväxter, det är så långt till nästa års blomning! Hur ska man stå ut!?
    KRAM och trevlig helg
    Susie

    SvaraRadera
  8. Nog är det lite sorgligt alltid, att allt falnar. Vi får anstränga oss för att komma ihåg allt det underbara. Era bilder hjälper oss! Kram!
    pia

    SvaraRadera