torsdag 19 december 2013

Vad vore livet

utan våra årstider.Jag har roat mig lite med att titta på hur det har sett ut under det här året och man kan ju inte säga att det blir tråkigt med alla olika väderlekar som vi har. Numera verkar man inte heller kunna ana hur det skall bli, ena året har vi massor av snö och regn, andra år är det nästan ingen snö alls på vintern och torrt och varmt på sommaren. Tänk om det skulle se ut som t ex på Madeira hela tiden, visst skulle det vara tråkigt, fast säkert också alldeles underbart. Vi hörs igen/Carita

Vinter 7 februari 2013

4 april 2013

13 maj 2013

31 maj 2013

10 juni 2013

Sommar 10 juni 2013
Två av våra barnbarn 27 juli 2013
9 oktober2013
18 december 2013

18 december 2013

5 kommentarer:

  1. Så sant så, vad vore trädgårdslivet utan årstider....fast sommarens torka vill jag inte ha igen. Vackra bilder du visar!

    Tack för julhälsningen och en riktigt God Jul önskar vi er!

    SvaraRadera
  2. Visst har årstiderna sin charm men jag gillar när det är snöfritt.
    Så fina bilder du visar. Nu blir längtan riktigt stor efter våren.

    Ha en riktigt fin vecka

    SvaraRadera
  3. Ja, snacka om skillnader! Va fina höstbilderna är - ni har så många fina träd och de kommer verkligen till sin rätt på hösten!
    Kram Nora

    SvaraRadera
  4. Ja alla årstider har sin tjusning..men jag skippar helst det därmed snö och snöskottning och kyla.
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  5. Visst är det härligt med omväxling. Vi värdesätter ju sällan det som är var dag/vardag vi människor. Och tänk så fint att få önskningar uppfyllda flera gånger om året, först spirande vår, sedan sommar, skörd och höst och därefter en vilotid. Nu önskar jag en lugn och skön jul till oss alla.

    SvaraRadera