fredag 6 december 2013

Man får försöka hitta på lite

vinteraktiviteter nu när trädgården ligger i sin vintersömn. Det  kan vara t ex något man kan ge bort i julklapp eller annan present eller bara ge bort utan anledning bara för att det är roligt att ge bort saker man gjort själv. Sen får man ju hoppas att någon uppskattar det, risken kan ju vara att det hamnar på någon skräphylla eller undanskymd plats.

Jag brukar gjuta lite i betong och nu till jul har jag gjort några ljusstakar som jag tänkte ge till någon. Bertel jobbar med saker i metall som skall stå ute i trädgården. Fortsättning följer/Carita






7 kommentarer:

  1. Så fina saker ni tillverkar.Fåglarna var ju för läckra.Och så vackert du målar på betongen.Bor visst ett par konstnärer i er.
    Ha en fin helg.

    SvaraRadera
  2. Åh, nu blev jag blixtförälskad! Vilka fina fåglar! Tycker han att det är så roligt att han gör några till försäljning? Jag tror att jag skulle kunna erbjuda ett gott hem med damm att dricka ur... :)

    SvaraRadera
  3. Ni är så härligt kreativa! Dina betongalster är underbara, så även makens metallfåglar!/ Kram Titti

    SvaraRadera
  4. Vilka fina alster ni gör!!!Fåglarna var superfina!!Målar du på betongen??Det blev jättefint med det.
    Ha en underbar helg!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du gillar våra alster. Jag målar direkt på betongen med hobbyfärger, Hobby halvblank och Deco acrylic Gloss. Jag behandlar dom inte med något och dom står ute ibland och verkar klara det utan ett färgen förstörs.

      Radera
  5. Vad många fina alster ni gjort! Själv har jag bara pysslat med innesaker men blev lite sugen nu...

    Kram Ulrika

    SvaraRadera
  6. Tack för era fina betyg på våra hobbyarbeten, det sporrar till att göra flera.

    SvaraRadera